Lagom intressanta saker ni egentligen inte borde veta om mig #15

BEWARE UNGDOMAR - ett gift farligare än droger och sex!

Ja, jag visste väl det redan när jag och Knivlisa blev vänner på facebook. Att jag skulle behöva göra mig av med en last pinsammare än min hängivenhet åt tvserien Hem till Gården - att jag spelar Farmville... (Lägg märke till dom dramatiska punktpunktpunkt:erna)

Palla att det kommer upp "Åh, Sandra har hittat en bortsprungen ren med clownnäsa, vill du adoptera den?" när balla bruttor som Knivlisa kan bevittna ens patetiskhet.
Nu har jag varit farmville-nykter i snart en vecka, har dämpat suget med lite Mafia Wars... (Återigen, observera punkterna, dom talar för sig själv)

"Vad i helskotta är det för fel på dig" undrar ni.
Ja, det undrar jag med. Har ni nångång testat Mafia Wars? Det går i princip ut på att klicka på knappar. Råna en hallick - klick. Döda en tjallare - klick. Avlyssna polisen - klick. Sälj vapen till den ryska maffian - klick.
Hur kul är det på en skala? SKITKUL faktiskt, men det borde fan inte vara det. För som ni hör så låter det ju urbota snarkframkallande.

Är helt säker på att spelbakgrunderna till dessa spel sänder ut beroendeframkallande hypnotiska strålmeddelanden till ens undermedvetna för att man ska ledas rakt ner i fördärvet, och sen stanna där tills man inte har en enda själ på facebook kvar.

(Ja, dom som spelar dessa spel kommer ju fortsätta vara vän med en för att man ska sända massa gifts i diverse spel, men nu snackade jag om att inte en enda SJÄL kommer va kompis med en längre. Facebooksspelutövare är själslösa varelser, theyve sold it to the devil)

Ett exempel på hur ens Live/News Feed kan se ut om man är vän med för många Farmvilleutövare. OBSERVERA: Användning av Farmville kan leda till ett fysiskt och psykiskt beroende av spelet. Risken för tillvänjning ökar med speldosens storlek och speltidens längd. Risken är också större hos användare som missbrukar eller har missbrukat alkohol, droger eller läkemedel.

 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Men.. jag har ju skickat massvis med julklappar till dig! Hur kan jag vara en själlös varelse? Det går jag helt enkelt inte med på. Inte för mindre än att du skickar massvis med julklappar tillbaka! Haha. Helt nere i smeten. Jag slår vad om att hälften av de där uppdateringarna var från mig. :( Men ja, det är ju svårt att vara nöjd innan man är bäst. Och sen när man är där måste man ju jobba för att hålla kvar sin placering... Hur ska en vettig människa förväntas kunna motstå en sådan utmaning? Det är därför bara vi viljestarka, stolta och uthålliga människor kan hålla på med farmville så pass länge, Sandra. Och det är ju egenskaper man ska vara STOLT över. Hör du det? STOLT! Så, ge mig mina julklappar!!11 Min gran är bara en ifrån att växa. Iaaahahaha. Ahaha. Ha. Grmbm -låter som galna katt-tanten i Simpsons-

2009-12-08 @ 21:49:52
Postat av: Sandiza Hotpants

Lotta: Hahahahahahahahha, förlåt, du och jag är givetvis dom enda vilsesprungna coolingarna i träsket! Är mycket tacksam för julklapparna, men I SMYG, du vet ^^ Ska in o skicka tillbaks julklappar nu för att försöka göra rätt för mig :)Hahhaha xD

2009-12-08 @ 21:58:39
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack Sandra =)

Jag har en bra kamera en Nikon D60 men jag fixar dem i efterhand det mesta så det behövs inte alltid en superkamera!

Alltså din blogg är ju bara bäst såå rolig hahah :D

2009-12-08 @ 22:26:50
URL: http://sgek.blogg.se/
Postat av: Mathias

Ja fyfan, hur kan man vilja gå in och kolla det flera gånger om dagen? Klickberoende! Undra hur shitscared man hade blivit av att få fram en ruta med antal klick man gjort i spelen totalt under facebooktiden...näe nu blire mafia wars!

2009-12-08 @ 23:09:51
Postat av: jennifer

otroligt bra, det du skrev i egoinas blogg! sköt om dig :)

2009-12-08 @ 23:17:22
URL: http://inteheltfrisk.blogg.se/
Postat av: JONAS

HAHAHA Klockrent klockrent, Keep up the good work!

2009-12-08 @ 23:19:28
Postat av: Clara

WOW! Jag har hittat min like. Testat på Fish World? Jävlar i min låda det är fanimej roligare än Mafia Wars!

2009-12-17 @ 22:49:29
URL: http://claraslife.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0