Mr Matthew, we belong together

Bakgrundsfakta: Brukar drömma om MATTHEW KING (Hem till Gården-karaktär), vi har ett ganska komplicerat förhållande, men vi vet att vi hör ihop.

Jag hade fått i uppdrag med några andra för sammanhanget mindre viktiga personer att stjäla 6 glaskulor med hemlig och farlig information i från 6 olika glaskulehållare (blev nog aningen inspirerad av Prison Break där va).
Matthew King var en av dessa glaskulehållare. Och det var med visst vemod jag lyckades ta mig förbi hans vakt-tyrannosaurus rex och bryta mig in i huset för att snabbt stoppa på mig kulan.

Vägen tillbaks till tryggheten i min lägenhet gick dock inte lika smidigt:

T-rexen spottade mig, men jag dök ner i ett hav av ormbunkar så han tappade bort mig igen. Jag skulle preciiis lyckas smita runt hörnet och utom räckhåll för den elaka dinon när jag råkar välta hans dino-ägg så det går sönder! T-rexen börjar gråta och jag känner mig hemsk, för det var den sista T-rexen i världen och nu hade jag förstört det sista ägget! Lyckligtvis kan jag tydligen en ägg-spell (tibiainfluerat), så drar den och tjoff-tjoff-tjoff, poffar det fram ägg lite här och var i olika storlekar och färger. Dinon blir glad igen och låter mig gå utan att sluka mig.

Väl hemma i lägenheten pustar jag ut och börjar dra hela den komplicerade historien för en för sammanhanget mindre viktiga personer som råkar befinna sig hemma hos mig.
Jag stoltserar med kulan och är ytterst nöjd med mig själv när Matthew King kommer bakom mig och tar kulan ifrån mig! Men jag skiter väl i kulan, jag menar, nu har ju mitt livs kärlek fått reda på att jag gått bakom ryggen på honom!

Vi går in i mitt sovrum och pratar om hur komplicerat allt är, eftersom han är en ond och jag är en god.

Hoppas innerligt på ett nytt kapitel ikväll!

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

du har så fint hår

2008-09-25 @ 23:10:57
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0