Livin on the edge...

Gaaaah, var med om en så hiskelig upplevelse nyss att man inte på långa vägar kan kalla det för ett trivialt i-landsproblem!

Vandrade ut i min trappnedgång (bor ju i en källarlägenhet och går således inte upp för några trappor, jag trippar istället NED) (förutom när jag går hemifrån då, vilket jag gjorde nu, så det kanske är en trappuppgång ändå?) (MEN PALLA HAKA UPP SIG!!11) intet ont anande om ATT DET SATT SJU JÄVLA LÅNGBENAR I TRAPPHUSET!
Skrek som 17årig oskuld som blir påsatt av en häst. Ja, ni vet ju hur det låter.




Klicka för förstoring på egen risk.



Detta fick mig att tänka på en annan hiskelig upplevelse jag fick erfara i unga dar:

Jag var väl 6-7 bast, och mamma brukade ta med mig o min bror till nån bondgård, vet inte varför, om hon kände bonnamoran eller om hon köpte ägg.
Patrik sysselsatte sig med att kasta sten mot katter så att dom inte kom för nära (han var livrädd för katter och... FLUGOR när han va liten) och jag sysselsatte mig med att stalka en 12årig supervuxen skitball övermänniskobrud som jag såg upp till som fan, som ni förhoppningsvis förstod av min beskrivning.

En gång när vi var där och jag lyckats krångla mig in i min superhjältes rum, jiddrade jag sönder hennes huvve om disneyfilmer, varpå hon frågade om jag ville hälsa på Långben? (Ja, ni fattar ju vart detta barkar) Jag blev exalterad som få, och hon höll för mina ögon när hon lotsade mig fram genom hennes gamla lekstuga. "Rolig överraskning" ljög hon.
Sen smet hon snabbt ut innan jag hunnit öppna ögonen.

Lekstugans väggar var tapetserade av HUNDRAMILJONTALS långbenspindlar och sen minns jag inget mer. Total blackout och men for life.


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha... men inte snällt! Hoppas du inte är rädd för långben idag. <3

2010-08-12 @ 22:38:31
Postat av: Nikita

Meeeen, långbens är ju inte farliga! Det är anabola eller valpspindlar som är farliga. Anabolaspindlar är farliga för att de kan ju äta upp en när som helst, i tron att man är en stereorid (wtf? Nu orkar jag inte ändra, du fattar nog) och valpspindlar får du hålla borta från hundar. De är så stora att hundvalpar käkar dem till frukost.

2010-08-13 @ 14:58:41
URL: http://nikitaistheshit.blogg.se/
Postat av: pubes

neeeej! fy fan va hemskt! :( men långskranklar är ju inte farliga :)

2010-08-13 @ 15:01:43
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Morbror

Lekstugor är trånga och innehåller små jobbiga saker, ibland långbens

2010-08-13 @ 18:39:15
Postat av: SANDIZA HOTPANTS

Maria: Haha, när jag har en hårspray som vapen, DÅ är jag inte rädd ^^



Nikita: Vafaaaan, inte räkna upp umptifjorton andra spindelraser som är ÄNNU farligare än långben!!!



Pubes: Jo det är dom! Vem har vart så elak och lurat i dig nåt annat? ;O



Morbror: Haha, tack för upplysningen heheh

2010-08-14 @ 18:10:11
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: fia

men fyfan vad taskigt

2010-08-18 @ 11:30:34
URL: http://fiaohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0