När halleluja-moment innebär att guldbiljetten rivs itu

Blir trött på att vissa skribenter på diverse kvällstidningar inte tycker att Idol-Mariette borde fått delta eftersom dom tycker att hon är överkvalificerad för Idol, och det på såsätt blir orättvist gentemot alla dom andra Idol-n00bsen som inte har samma erfarenhet som Mariettebruttan.


TRAMS
, säger jag, och inte bara för att jag kommer från samma lilla inavlade by som Mariette vuxit upp i (yes, yes yesssss, nu fick jag med det också!) men...

Om inte Mariette skulle fått delta i Idol för att hon har tidigare erfarenheter av artisteri, vad skulle bli nästa steg i ledet?
Hos juryn:
- "Har du sjungit i kör säger du, och kan spela gitarr? För överkvalificerad, det blir ett NEJ."
- "Njaae, du sjunger lite FÖR bra, det blir orättvist för dom andra!"
- "Hm, du är alldeles för söt och inte en enda finne, det kan medverka till din fördel, så NEJ."
- "Skojaru eller, dina brallor är alldeles för hippa, ingen guldbiljett för din del!"
- "
Ut, UUUUT, du vet mycket väl att din personlighet är alldeles för cool för Idol! Slösa bort vår professionella tid med sånt här va! Vet hut!"

Nej, jag hoppas innerligt på att Håkan Hellström söker nästa år.

Kommentarer
Postat av: pubes

det är ju som black jack, dom ställer ju upp i dansbandskampen eller vad det nu heter. dom är ju ändå ett band som en gång haft skivkontrakt, åkt på turné osv. fuskigt? ja. men det är en tävling!

2009-11-03 @ 22:24:15
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: SANNA SANNA SANNA

SV: Hahaha jag vet! ;)

Allt bra med dej eller? :)



KRAM

2009-11-03 @ 22:55:38
URL: http://sannaakarin.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: haha tack! tycker absolut du ska leja henne, hon är sjukt duktig! men jag tycker du ska behålla leoparden;)

2009-11-04 @ 07:20:00
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: philippa

hahah du är bäst, orecis så är det!!! (fast jag gillar inte mariette ändå)

2009-11-04 @ 14:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0