Fett problem...

Jag har ett bitterljuvt förhållande till mat och för att förhindra mina smaklökar från att helt ta kontroll över min kropp (jag kan seriöst äta hur mycket som helst!) har jag satt upp avskräckande bilder jag klippt ut från tidningar på kylskåpet för att förhindra överdrivet gluffsande:


Stort, avskräckande problem när man vill svulla utan att tänka på nåt specifikt

Hur löser då mina hjärnceller som prioriterar mina smaklökars önskemål detta problem?
Med "mat" som inte behöver kylas och istället bor i skafferiet:


Efter att ha läst detta kommer min dietist och personliga tränare Lille Pishen få psykbryt på mitt syndiga leverne.
Jag kontrar med: Hallååå, det är lördag! Ffs!

Kommentarer
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

ja vi blir allt fetare och bantningspiller och chips säljs mer än förr. Låter lite halv roligt ^^



Ja skillnaden är nog att jag ser fostret som ett blivande barn medans många andra ser det som just en liten kött klump som tillhör kvinnan. Att vi alla kommer se olika på den saken är nog ngt vi alltid kommer. Dock bara för att jag ser fostret som ett blivande barn betyder det inte att jag diskuterar abort frågan eller dyl.



och nej, jag hatar argument som bygger på hämnd så det är inte alls så jag menar. Dock så anser jag att det är fel att kvinnor ska ensamma ha beslutsrätt i frågan om barnet ska få födas el inte. Dvs att jag snarare använder deras nuvarande situation som en gemförelse så att kanske fler förstår hur hemskt en kvinna skulle uppfatta det om dom hade så lite att säga till om när det gäller deras barn i en liknande situation.

2009-07-25 @ 16:51:57
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Då skulle jag bara få mer ångest och äta ännu mer.. :(

2009-07-25 @ 17:29:58
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

haha, ja då har du antagligen lite att lära i livet antar jag för alla människor fungerar olika och tänker olika det är ngt man märker med åren då man diskuterar mer eller mindre viktiga frågor.



Jag är inte alls mot abort kan jag tala om för dig. Så det antagandet är helt fel.



Frågorna i sig är helt olika och därför kan man inte blanda ihop dom som du gör.



Det finns säkert ett par stycken som är som du tror som tycker som mig men som jag nyss skrev så är jag inte en av dom. Så slutdiskuterat nu om det är abort frågan jag diskuterat eller inte. Jag borde ju veta bäst själv vad jag tycker och menar i min skrift.

2009-07-25 @ 17:32:35
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Angelica - fyrbarnsmamman

för att jag tycker att mannen även borde ha rätt att få välja om han vill behålla sitt barn eller inte. Finns senarier som tex. kvinnan och mannen planerar ett barn när kvinnan är gravid så vill hon helt plötsligt av ngn anledning inte längre ha barn och gör därför abort. Mannen i detta senario har absolut nada att säga till om även om han och kvinnan planerat barnet ihop.



Jag vill helt enkelt att mannen ska kunna bestämma han oxå så att inte kvinnan har ensamrätt på att bestämma över det väntade barnets framtid så länge det ligger i magen. Sedan att barnet ligger inuti kvinnans kropp är inte lika relevant tycker jag då vi diskuterar barnets/fostrets framtid.

2009-07-25 @ 17:57:44
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: mama

mmmmm, jag ÄLSKAR cheez balls!

2009-07-25 @ 18:05:43
URL: http://naughtyandmama.blogg.se/
Postat av: JONNA

haha mat är kärlek! :D

2009-07-25 @ 19:07:18
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: Magica

Katter är finast men nu har mina fått mask suckDessutom ska de alltid slicka på min tallrik, dumma katter:)

2009-07-25 @ 22:48:41
URL: http://magicadespell.devote.se
Postat av: puma

Hahaha, din hjärna är smart den! JAg vet hur det är! Äter man av någon annans mat eller godis så har man ju inte fått i sig några kalorier till exempel! hur bra som helst :)

2009-07-27 @ 11:57:25
URL: http://p-u-m-a.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0