Julpotpurri: GOD JUL + Hångelhistoria + TÄVLING

GOD JUL på er, alla ni o bloggosfärens mest utomordentliga bloggläsare som tittar in för att ni törstar efter kvalitetstexter (säger detta utan minsta tillstymmelse av självgodhet).

För att jag var så kass förra veckan och totalglömde "Fredagens hångelhistoria", kommer här två på raken:


HÅNGELHISTORIA NO 1.
Detta utspelade sig i mina unga dar, på den tiden då man kunde inleda ett förhållande med en person och fortsätta vara tillsammans - utan att ens tunga så mycket som behövde snudda vid den andres. Råkade man bara tillbringa för mycket tid tillsammans, kunde man ge sig på att man snart, obönhörligen, kunde höra kyrkklockorna klämta.

Jag hade aldrig hånglat tidigare, men det fanns en kille som efter skoldagens slut ibland tvingade mig att pussa honom på kinden innan jag hoppade av bussen. Självklart var jag kär i honom pga denna vuxenhet han tydligt utstrålade.
Dessutom hade han hår under armarna, vilken mö skulle inte fallit hjälplöst?

I vilket fall som helst, det blev disco. Jag tyckte dock det var pinsamt att bara tänka tanken att dansa tryckare med en kille jag gillade på detta mogna sätt, så jag gjorde mitt bästa för att gömma mig så moget som möjligt inne på tjejtoaletten.
Därinne träffade jag en tjej från parallelklassen:
"Jag såg att du snackade med XXX (namnet på mitt hjärtas riddare)" sa hon och fortsatte "Han är bara sååå kär i mig!"
Jasså det är han va, biatch!? Tänkte jag förgrymmat och marscherade bestämt ut till the snubbe in question och lät mig bjudas upp i en het romantisk pinsam tryckare som - till min förfäran - avslutades med mitt första hångel.

Till min förfäran? Var jag inte kär i denna kille? Nej, inte efter att jag haft hans våta manstunga rumsrerande i min mun, jag tyckte hångel var så förfärligt motbjudande att jag övervägde om jag ändå inte skulle bli lesbian på heltid.



HÅNGELHISTORIA NO 2.
Detta utspelade sig bara några veckor efter mitt dramatiska beslut angående min sexualitet. Trots detta beslut gillade jag en kille igen, en cool, lite äldre snubbe med moppe och nya flickvänner varje helg (Min hjärna hade väl lyckats koppla att vad jag än var - hetero, homo eller bi - så skulle jag ofrånkomligen behöva ha någon annans tunga i min mun).

Det fanns en annan pöjk på min skola som mina kompadres försökte para ihop mig med "han är så intresserad av dig, han spanade in dig redan första skoldan!". Men som alla vet blir man inte kär i någon som uppenbart redan gillar en, vad kan möjligtvis vara dealen med det? Jag gillade ju dessutom en kille med egen moppe, och vad hade detta lilla pojkbarn att erbjuda mig, skjuts på sin stulna sparkstötting kanske?

Nej, jag negligerade hans existens tills en dag så han kom till biblioteket där jag satt vid datorn. Han skulle visa mig en bra sajt, sa han och knappade in: www.sandraärful.se
Lika plötslig som en blixt från klar himmel blev denna pojkvaskers tilldragandehet fruktansvärt hög.

Och nu till hångelbiten av historian: Det blev inget hångel, jag gjorde slut efter ett par dagar av rädsla för att hångla med en kille som hade så rälig andedräkt.

Av förklarliga dissande skäl skriver jag inte ut namnen på killarna, men jag känner ändå att jag behöver tillägga: Det var inte MIG det var fel på, det var ER!
Sådärja, skönt att ha det klargjort!



Och nu lite snabbt - en TÄVLING!
Och inte vilken tävling som helst min första seriösa tävling!

Vad du kan vinna:

En ölbong, hjälper till på traven om du lider av slow drinking.

Skriv en kommentar så drar jag en vinnare den första januari 2010 som jag kontaktar via mejl för uppgifter om vart jag ska skicka vinsten.

Tävlingen avslutas 23.59 31 decemer i år.

En brutta vid namn TESSAN vann den balla ölbongen! :)


Kommentarer
Postat av: apan

haha, fantastiska hångelhistorier! Mer sånt!

(OBS, har redan en ölbong, satans påhitt, men jävlar vad full man blir!)

2009-12-24 @ 10:37:19
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Madde

Känner att många verkligen slänger sig för att skriva en komentar.

Men jag kan väl passa på att dra ett skämt såhär nära jul och så (hoppas verkligen inte du hört/läst den här innan):

Vet du varfös tomten inte har några barn?

(svara nej lite högt nu)

För att han kommer bara en gång per år. Och då kommer han i skorstenen.

Hahaha...haha

2009-12-24 @ 22:26:20
URL: http://hellosweet.blogg.se/
Postat av: TalkBack

Det är ju onekligen roligare att utsätta nån annan för ölbong än att vara i den mottagande änden själv...

2009-12-24 @ 22:48:52
URL: http://originaltalkback.wordpress.com
Postat av: Lotta

Lite rädd är jag faktiskt över att kommentera. Men det är något med ordet tävling som får mig att inte kunna hålla fingrarna borta. Jag menar, vill jag egentligen vinna denna bong? Jag är visserligen världens segaste på att dricka öl. Men det är något fel på mitt struphuvud (har jag diagnostiserat mig själv). Jag kan inte dricka någonting som innehåller bubblor, fort. Då stockar de sig i halsen och vill spruta ut ur näsan istället. En bong kanske hade hjälp. Dock ytterst tveksamt om jag ens kommer våga testa. Kanske kan det dock bli roligt att övertala folk att visa mig hur man gör. Och få sig ett gott skratt på köpet.

2009-12-25 @ 15:16:36
Postat av: Tessan

Haha! När det äntligen tävlas om ngt som man kan ha nytta av så måste jag ju chansa och jag antas att man egentligen ska skriva ngt otroligt läst värt och seriöst nu - men nej, lika oseriöst som min blogg ska detta inlägg bli :) haha! //din blogg stalkare!

2009-12-25 @ 15:27:32
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha, jag vill ha en ölbong så jag slipper göra en egen med en kniv och petflaska och känna mig som en fattiglapp med skärsår på fingrarna-.- Geme den :D :D

2009-12-25 @ 17:12:05
Postat av: Tessan

Louise, hur gör man en ?? :D haha

2009-12-25 @ 20:34:43
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: emelie

ååååh åhåhåhh! Jag vill vinna mest av alla, lovar! Jag har letat efter en sån! :D

2009-12-28 @ 23:53:57
Postat av: Louise

Man cuttar av botten på en stor petflaska och sen dricker en ur "munstycket" eller vad man säger och sen häller man i öl uppifrån.. sen är det bara att dricka för glatta livet ;)

2009-12-29 @ 20:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0