Bästa väckarklockan: hungrig katt

Vart vaken i två timmar nu och jaa, såhär går det när man sover hemma hos föräldrarna en lördagnatt. Eller vilken natt som helst överhuvudtaget - man vaknar rövhårstidigt för att den ätstörda kattens mage börjar hojta efter mat före tuppen gal.

Jag sover helst med stängd dörr då jag övernattar här, och dörren är av modell skrynklig ihopfällbar sak, vet inte den korrekta benämningen. När katten - Tusse the man - blir hungrig tar han tag med klorna i sagda dörr och ställer sig och rycker så hela dörren hoppar fram och tillbaks och jag kan informera er om att det väsnas något så kat-a-stro-falt (utelämnar obvious ordvits). I morse orkade jag bara inte resa mig och öppna den jävla dörren så katthelvetet skulle kunna slinka ut, så jag försökte få honom att tro att jag sov stenhårt och inte hörde och hoppades att han således skulle ge upp.

Han synade min bluff, som han alltid gör, och mina tankar for till mina föräldrar - vars sovande alltid får Tusse att ge upp med sitt oväsen. Kunde det bero på deras snarkningar? Jag testade: dra in luft med nöff-ljud, och andas ut med poff:ande blåsljud. Upprepade. Och se på fan, katten lät sig luras! Han slutade direkt upp med sitt slammer. Han övergick dock till att sitta och skrika vid min huvudkudde: "MÄÄÄÄ MÄÄÄ MÄÄÄÄ" (Ja, han låter så när han jamar. Jag var totalt emot kastrering "Meeeh! Vad ska han få för kul i livet om han inte kan knulla!?" Jag var 12 år. I alla fall; jag tror han blev kastrerad lite för tidigt eftersom han bibehållt sin kattunge-röst. Inte spädbarnskatt-rösten som går typ "Miii-ow miii-ow", utan med ungkatts-rösten: "MÄÄÄ")

Jag lyckades faktiskt även ignorera hans vrålande, men helt plötsligt hoppade han upp på min rygg och spatserade och då avslöjade jag mitt fejksovande tillstånd genom att börja skratta av chocken, han väger trots allt sex kilo. Clearly, I was BUSTED. Fick gå och ge honom mat.

Äter stulen macka med mjukost och avokado

Kommentarer
Postat av: malle

Haha! Jobbigt när han befinner sig på insidan av dörrn. Mina katter (två av tre) brukar roa sig på att riva på min, alldeles vanliga trädörr, från utsidan. När de har sovit klart, vill ha mat eller bara vill ha uppmärksamhet. Det. Slutar. Aldrig! Att fejksova är inte att tänka på, tyvärr. Men IDAG, då gick jag upp efter typ trettio minuters rivande och snoozande, och då har någon av dom satt på en spisplatta så det är tokvarmt och stinker jävel i hela lägenheten, så det kanske inte vore fel av mig att gå upp ibland och kolla så de inte river på dörrn av ren välmening :)

2009-12-21 @ 15:55:26
URL: http://malinkraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0