Nostalgi (Obs. Seriöst inlägg, warningwarning)

Det är för mig förundransvärt hur en doft kan vara likhetstecken med en händelse. Hur man bara kommer att tänka på exakt samma sak varje gång man känner just den doften.

Tex så för alltid Fructis Hårspray mig tillbaks till när jag, som 15bastig "punkare", förfestade på Åhlens allmäna toalett före en konsert med tre likasinnade. Smuttade på vår hemska rom vi snottat ifrån barskåpet, uppdaterade eyelinern och - sprutade våra frillor med Fructis Hårspray.

Varje gång jag smörjer in mig med Dove Summerglow tänker jag på hur jag fixade mig inför min 19års fest.

Doften av H&Ms bronzing powder förnimmar jag alltid med hur jag satt vid köksbordet i vår lägenhet i Bulgarien och Lovisa sa att jag såg ut som en primadonna när jag utseendefixerat speglade mig i puderaskens lock.

När jag sprutar på Bodysprayen ifrån Victorias Secret tänker jag på bästa julaftonen ever då Boel var med.

Liksom varje gång jag känner lukten av öl
tänker på när Ken köpt öl för ett helt år och bjöd alla sina kompadres att joina ölfesten vid Fotbollsklubbstugan en sommar då min mobil dränktes av den ljuva pissfärgade drycken när en öl sprang läck i min väska...

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Ha ha, ja det glömde jag - det heter "alfakröll". :)

2009-04-02 @ 09:51:55
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Wille

Det heter marianne-kaka när man minns saker via lukt:)

2009-04-03 @ 03:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0