På tal om fjortisar...

När jag och mina partners in crime nyligen påbörjat vår karriär inom förtäring av alkoholhaltiga drycker, men ännu bara var 13 bast och därmed inte hade åldern inne för dessa aktiviteter, hittade vi på kodord för att inte avslöja våra (enligt våra föräldrars tycke) illasinnade planer. Vi tyckte vi var gränslöst finurliga som på skolbussen kunde sitta och prata i normal samtalston om helgens kommande eskapader genom att byta ut farliga ord såsom "sprit" och "full" mot "skolkatalog" och "snygg" ;

- Vad kul vi ska ha i Getinge/Kvibille (aldrig någon annanstans, Halmstad var undantaget som bekräftade regeln) ikväll, när vi ska titta i skolkatalogen! (dvs; dricka sprit)
- Jaa, jag har med mig några böcker också. Ska du bli snygg ikväll? (dvs: några öl & ska du bli full ikväll?
- Jag ska bli skitsnygg! (dvs; jag ska bli skitfull)


Håhåjaja...
Sedan införskaffade min ömma moder en sådan där alkoholmätarmanick som jag fick andas i efter hemkomsten från varje partaj. Då var det plötsligt inte lika kul att titta i skolkatalogen och bli snygg längre.
(Eller jo, det var det visst, who am I trying to fool?)

Kommentarer
Postat av: sandra

du är en cool tjej

2009-06-16 @ 14:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0