Dinodröm trots att det var över två veckor sen jag såg Jurassic Park sist (eller kanske just därför?)

Vaknade helt utmattad efter min livliga dröm: (Man borde ju bli utvilad av att sova, men tydligen icke)

Jag, Elin och snyggingen i Twilight
var på något slags lekland. Det kan inte ha varit för barn med tanke på attraktionerna. Väldigt svårt att beskriva hur det såg ut då det var så stort och... skumt. Mestadels var vi inne i en enorm labyrint som snurrade och tippade på sidan så folk kunde ramla ut och slå ihjäl sig (man såg blodiga lik ligga vid kanterna).
Fattar inte varför vi betalade för att få leka i labyrinten eller ännu mindre - varför vi glatt kunde gå in i labyrinten igen precis efter att vi hittat ut.

Twilight-snubben hittade en dörr vi inte sett tidigare i labyrinten och tyckte att vi skulle gå in där
.

Då hamnade vi på nån dinosaurieplanet, fanns även kor och elefanter och sånt, men alla djuren var onda.
Det var mycket annat folk där också, bland annat en kvinna med en bebis som alltid lyckades skrika vid helt fel tidpunkter när vi försökte gömma oss för dom mordiska elefanterna så dom upptäckte oss och vi fick springa ännu mer. Ja alltså, det var kvinnan som skrek av rädsla för att djuren skulle skada hennes unge, kommer ihåg att jag under hela drömmen önskade att hon skulle bli uppkäkad så vi slapp fanskapet! Men det kunde man ju inte riktigt visa för dom andra på dinoplaneten för då skulle man ju bli sedd som en elak jävel.

Tillslut hade vi lyckats hägna in dinosaurierna, det va efter att en elefant sprungit in med sina betar i den enda t-rexens fot så han dog. Ja, det enda man tydligen behöver göra om man råkar stöta på en t-rex är alltså att genomborra foten hans and problem solved.
Elefanterna hade dock fångat två av "de våra" som dom hade satt i en bur, men dom hade det ändå bra för elefanterna gav dom varma mackor till lunch två ggr om dagen.

Tror jag vaknade av avundsjuka... (Har bara knäckebröd hemma)

(Mina andra publicerade drömmar hittar ni HÄR)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0