Väldigt farlig grönsak, akta er för den!

Drömde en kul matrelaterad dröm, antagligen för att jag somnade vrålhungrig:


Jag, Sevan, Marty och Martina satt på en filt mitt inne på Hemköp och jiddrade om allt möjligt. Vi kom in på mat och vikt.
Martina: "Ja, jag kan käka alla dom största hamburgarna på McDonalds MED MENYER samtidigt, och nästa dag har jag inte gått upp mer än ett hg!" Jag blev avis på hennes metabolism.

Sen kom vi in på att Sevan led av benskörhet, vilket var helt obotligt i drömmen, och Sevan räknade upp dom värsta bovarna i dramat. Den värsta saken man överhuvudtaget kunde äta, som inte bara vittrade sönder skelettet utan även fick kolesterolet att höjas till skyarna var... GURKA! Hahaha.
Jag och Martinorna: "wtf!?"

Men vi fick ju lita på Sevis, hon var ju påläst eftersom hon var så drabbad, och hon förklarade varför en grönsak nästan enbart bestående av vatten kunde vara så farlig:
"Jo, när man biter genom skalet och kommer ner till den ljusgröna delen, då bildas det KLOR, och det är DET som är farligt!"

No shit att klor är farligt att förtära, men knappast för kolesterolet.


(Inte helt säker dock på att bett genom gurka INTE utlöser en kemisk process som bildar nån mikrodroppe klor, ELLER att gurka INTE är boven till två hälsosjukdomar, har inte googlat det än)


Kommentarer
Postat av: Maria

Kul dröm.Haha jag äter fortfarande gurka trots varningen...Haha

2010-08-05 @ 10:49:29
Postat av: Sandiza Hotpants

Maria: Youre livin on the edge you hardcore babe! ^^

2010-08-05 @ 13:13:49
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0