Saker jag går igång på, top-3

Saker jag går igång på, top-3

Dinosaurier
Jag tittar på Jurassic Park minst en gång i veckan. Blir lika fascinerad varje gång. Tårarna rinner när dr Grant ser sin första livslevande dinosaurie. Vem kan inte förundras över dessa vidunder som en gång klampat runt på vår lilla planet? Min favorit är givetvis den största köttätardinon, vilken denna är är dock omtvistat då man gör nya upptäckter hela tiden, men just nu litar jag på faktan om att en Giganotosaurus blivit över 28 meter lång och vägt mer än 10 ton (fatta eller) (Källa: wikipedia).
Cyklar dagligen genom Norre Kattspark och ser gräsänderna som moderna Brachiosaurusar och kråkor och andra rovfåglar som raptors och en och annan ensam Tyrannosaurus rex. Ja, för er som inte visste så är dagens fåglar dinosauriernas närmsta levande släkting.


Tornados
Oväder i alla dess slag fascinerar mig, älskar att sitta hemma och mysa när vindarna nästan blåser omkull huset. Tornados är det ultimata ovädret, enligt mig. Undrar ofta hur jag skulle reagera om jag mötte en live. Skulle ju så gärna vilja springa närmare och beskåda på så nära håll som möjligt, samtidigt skulle jag ju gärna vilja vara vid liv efter mitt tornado-möte, och det är det ju inte riktigt säkert att man är, vid liv, efter att man kommit lite väl nära en tornado.


Skåningar
Relativt ny punkt på min fascinationslista. Bara gått igång på skåningar sen cirka tre år tillbaka.
Varje gång jag hör en skånsk partyhit får jag extrem lusta att tungbrottas med en skånsktalande person. Varje gång jag jag är i skåne tänker jag på alla skånsktalande personer jag vill tungbrottas med. Varje gång jag tungbrottas med en skånsktalande person tänker jag "Ohmajgaad, jag tungbrottas med en skånstalande person!" Fett hett värre. Obs; den skånsktalande personen måste givetvis vara snygg för att jag ska bli fascinerad.


(Googlade "skåning", "skitsnygg skåning" och "rövhet skåning" innan jag gav upp med ovanståtande som bästa resultat. Dålig reklam för alla snygga skåningar, google! Obs, snygga skåningar är inte en myt!)

Kommentarer
Postat av: Tessan

Fin blogg =)

2009-06-06 @ 18:35:47
URL: http://teslin.blogg.se/
Postat av: sannie

jag tror inte jag har sett jurassic park :O

2009-06-06 @ 19:11:40
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Philippa

haha du är så jäävla rolig=) snart blir det plattfest!

2009-06-07 @ 12:59:59
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

vad har jag missförstått?

2009-06-07 @ 14:19:56
URL: http://duvetintee.blogg.se/
Postat av: Du vet inte

Absolut inte... de e nog du som har läst dåligt o missförstått hela grejen i själva inlägget ;)

2009-06-07 @ 21:44:52
URL: http://duvetintee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0