Gårdagens insikter:

Igår var jag och dom andra glögghatarbruttorna Sevan och Martina på bio. New moon. Jag somnade när jag kollade ettan, men resonerade som så att Edward är ju faktiskt äckligt snygg och det är alltid mysigt med bio.

Vi kom fram till följande saker under kvällen:

Sevan har vart mördare i ett tidigare liv!
(Hon förklarade detta faktum för oss genom att åberopa sin sprutfobi, och att hon ådragit sig denna sprutfobi i ett tidigare liv genom att blivit giftinjicerad som dödstraff i fängelset för att ha begått tex ett och annat mord.)

Jag har varit en groda i ett tidigare liv!
(Martina klagade över att jag inte tog på mig min långa stickade kofta trots kvällens kalla vindar, och jag berättade att jag ända sen jag var nio bast funderat över om jag ändå inte är kallblodig och exempelvis vart en groda i ett tidigare liv, en förklaring på varför jag aldrig fryser.)

Sevan måste varit en FEG mördare i ett tidigare liv!
(När vi kom fram till restaurangen vi skulle käka på var det fullpackat, men när jag föreslog att Sevan borde gå in och upplysa dom om att hon faktiskt vart en mördare i ett tidigare liv och på så sätt skrämt bort en del så vi fick plats, så nekade hon min toppide)

Jag inte alls varit en groda i ett tidigare liv, utan ÄR en varg!
Och Sevan och Martina är vampyrer!

(Det var Martina som kom underfund med detta under filmens gång, när Jacob och hans kompadres sprang omkring halvnakna i skogen och muppade sig - för att dom var vargmänniskor och väldigt varma i kroppen av sig = behövde inga kläder och kunda muskelspelstunta så fort Bella var i närheten.  Att vampyrer är kalla, det visste vi ju redan, så förstår inte varför vi inte kommit till denna insikt tidigare, att Sevan och Martina är vampyrer alltså. Dom fryser ju stup i kvarten.)

Ett fullfjädrat bevis på att vargmänniskor (jag) och vampyrer (Sevan) kan vara såta vänner och inte hugga sönder varandra så fort dom möts. (Eller håller jag på att förse mig med dom godaste öronköttbitarna på vampyrkroppen? Jag TROR inte det, men ska kolla efter för säkerhets skull om Sevans båda öron är intakta nästa gång våra vägar korsas.)

Kommentarer
Postat av: Lasse

Men hur var filmen?

2009-12-06 @ 15:00:57
Postat av: Sandiza Hotpants

Lasse: Massa muskelbrädade snubbar som sprang omkring halvnakna och blev våta i skogen. Du skulle gillat ;)

2009-12-06 @ 15:06:06
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0