Årets första

Vad skådar mitt av arbete trötta öga när jag kommer in i min hall?
Årets första påskägg!
Det är dock inte påskharen (det var Boel som berättade för mig att det var en hare som kom med påskgodiset, innan dess trodde jag det var en höna eller dylikt) som kommit tidigt i år, utan det är mina hyresvärdar som knåpat ihop ett påskägg åt mig:


Här hopar sig dock problemen. Jag menar, påskharen vet ju alltid vad för slags godisar som faller mig bäst på tungan, men mina hyresvärdar, är dom skillade på dethär med påskgodis? Kanske ligger det bara massa äckelpäckel inte ens min kattkrake skulle bemöda sig med att nosa på?

Godissmaken säger faktiskt ganska mycket om en människa!


Skulle det vart en film skulle det spelats en såndär melodi som berättar att det är mitt i ett spännande skede:
Jag hade tur, för chokladmänniskor, dom gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0