Sadisten Lasse kommer med dumma förslag...

Min sadistiske vän Lasse föreslog två mycket elaka namn på min framtida kanin (ungarna var slut i zoo-affären, och jag vill ju såklart uppfostra den lille kaninen ordentligt och från början, så att säga).
Rävmat eller Tofflan.

Men om man nu skulle vart tvungen att välja av bara dessa två namn, vilket skulle man tagit?

Tofflan

För: Eftersom det bara är människor som har skillsen att sy ihop en toffla, avlivar antagligen människan kaninen på ett snabbt och humant sätt plus att kaninen slipper vara rädd.
Emot: Det är bara äckliga människor som vill bära äkta päls, eftersom det är så totalt onödigt. Och det känns ju mycket sorgligt att en söt liten kanin ska behöva sätta livet till för nåt som är helt och hållet onödigt.

Rävmat
För: Rävar är ju mitt favoritdjur och det är ju bättre kaninen kommer till användning som föda till världens sötaste djur än hamnar på en illaluktande fot på en gammal gubbjävel.
Emot: Antagligen upplever kaninen dom sista sekunderna i livet som mycket skräckslagna, och kanske till och med med stor smärta om inte räven får in ett praktbett som dödar den på studs.

Kommentarer
Postat av: IA

Ärsch, kör på Rävmat vettja

2008-09-27 @ 13:59:30
URL: http://mariahh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0