Hon försökte köpa ut på systemet utan åldern inne va

Nyss hemkommen från ett solariumbesök och en visit på systembolaget.
Alltid när jag handlar på systemet (eller på hemköp, eller på h&m, eller på vad-det-nu-kan-vara) stoppar jag ner inhandlade ting i en tygpåse jag köpte för ett himla tag sen på bodyshop (Om jag inte handlar megamycket, då är det ju liksom tvunget att slänga pengar på en kasse, har tyvärr inget skal ala skalman att stoppa ner allting i).

Det är av två anledningar jag känner visst förakt mot plastkassar, nummer 1 - jag är miljövän och nummer 2 - plastkassar kostar.

Jag undrar hur jag ter mig när jag alltid kommer utvandrande från systemet utan systemets egna fina kasse i handen?

1 - Folk ser mig som en vän miljövän
2 - Folk tänker "Jaha ja, där går ännu en som skäms över sina alkholvanor och gömt undan flaskorna i en intentsägande bag"
3 - Folk tänker "Jasså ja, hon försökte köpa ut på systemet utan åldern inne va, how pathetic"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle inte ha ork att tänka något om någon.

2008-09-27 @ 12:56:39
Postat av: Ia

Eller så tror folk att systembolaget infört tygkassar med reklam från bodyshop?

2008-09-27 @ 13:57:27
URL: http://mariahh.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag jobbar på systemet, och kan försäkra dig om att det är långt ifrån alla kunder som använder våra påsar. En del har med sig tusen år gamla icakassar, en del har ryggsäck, en del har händerna fulla...

2008-10-04 @ 21:41:54
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0