Skumma muffins

I förrgår, när Sevan precis droppat oss av efter diverse glottande på det nya tillskottet i family of Philippa&Björn (eller Matthew King? reds. anm) drabbades Martina av baklusta. Så vi traskade iväg till hemköp och inhandlade bakattiraljer för att kunna slänga ihop ett parti saftiga muffins. Väl hemma igen kom Martina på att vi glömt inhandla muffinsformar. Så vi fick ta oss en tur till samma store, dock betalade vi i en annan kassa för att det inte skulle bli riktigt lika pinsamt.

Med alla tillbehör på hand slängde vi ihop en mumsig smet, eller, Martina slängde ihop den medan jag underhöll (aka irriterade) henne med att cirka varannan minut upplysa henne om hur hångelsugen jag var. Ändå släppte hon inte till på hela kvällen.

"Är dom lite brända?" undrade Sevan efter vi övertalat henne att slita sig från pluggandet och komma över och reta smaklökarna (dvs: skrev på MSN "kom, nu" var allt som behövdes)
"Vilka dåliga muffinsformar" klagade Martina eftersom muffinsarna knappt ville släppa från papptingesten som omslöt dom.

När jag precis skulle krypa till kojs och drömma om Matthew King (Den riktiga! Jag lovar!) kom ett sms från Martina "Inte konstigt muffinsarna var så skumma, vi glömde mjölet!"


Kommentarer
Postat av: Philippa

åh så gott med muffins (om ni lyckats kanske)

blir suuugen=)

2008-10-31 @ 17:14:07
URL: http://phlippa.blogg.se/
Postat av: Josefine

tack :) haha inte så konstigt att de blev skumma när ni glömde mjölet!

2008-11-01 @ 16:43:51
URL: http://frokenjohansson.webblogg.se/
Postat av: Martina

hahaha det var nog allt ditt snack om hångel som distraherade mig=)

2008-11-01 @ 18:15:28
Postat av: Lasse

Är det ens möjligt att tillreda smeten utan att tillsätta mjöl?



Man tycker att man borde märka om det fattas.

2008-11-04 @ 21:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0