Tittar i min gamla rl-dagbok från lågstadiet...

1997 den 9 april
När jag vaknade var det onsdag. Jag gick till skolan. Jag fick den bästa platsen i bussen. I skolan skulle vi räkna i ett häfte. Jag, Tobias och Martin O blev först klara. På rasten lekte vi häst. Jag var häst-mamma. Efter gick jag hem. Då bus-ringde det minst 10 gånger. Jag blev jätte arg. Sen gick jag till Ida L. Vi spelade kort och lekte med katten. Katten hoppade jätte högt för att ta en pingisboll. När jag kom hem tittade jag på vänner och fiender.
--
1997 den 15 april
Jag vaknar och det är tisdag. Skolan går inte fort. Sen efter skolan leker jag och Patrik med Niklas. Sen gick vi till cirkusen. Den var jätte rolig. Där fans det lamor och zebror.
--
1997 den 27 april
Jag vaknar hema hos Niklas i bäddsofan en söndag på morgonen spelar vi tv spel. Sen leker vi tjuvar. Sen har Niklas och Adm kalas. Jag var med i adams lag. Klockan halv 4 åkte vi hem.
--
1997 den 28 april
Jag vaknade och det är måndag. En myket spänande dag. Skolan går snapt. På kvällen åker vi till min nya skola och träffar mina nya klasskompisar. Vi sjöng en sång som lät så här: vet ni vad det här e ja vips vet ni vad det här e ja vips detta är et teken för alla barn att dom bettyder nogonting.
Världens gladaste dag inte i prag
--
1997 den 4 maj
Idag vaknar jag upp i en söndag. Vi ska åka och fiska. När vi fiskar ramlade jag i vattnet. Vi åkte hem men sen åkte vi till ett anat ställe och fiskade. Då traslade sig pappas fiske lina och Patrik fick botten napp så ett krok för svann. Sen åt vi glas.
--
1997 den 13 maj
Idag är det tisdag. Skolan är rolig. Söta gulliga lilla söta Danny har kommit till backa i från väst indien. Alla vill va med honom. Alltså inte ihopp. Jag ääälskar honom. Sen titta vi på Tobbes gulliga vove.
--
1997 den 14 maj
Idag är det onsdag. Det regnade och åskade på morgonen. I skolan skulle vi på elevråd. Andrea var hel dum hon sa bara knäppa ord. Efter en stund skulle vi till kyrkan igentligen skulle vi vara där 2 timmar men vi var där 1 timme.
--
1997 den 15 maj
I fredags gick skolan snabt. När jag kom hem började jag packa i mina saker jag skulle ha med mig till öland i skolväskan. Sen åkte vi. Det tog 5 tim. När vi kom fram möte vi Niklas. Dom ska vi bo med i stugan eller jag menar villan.
--
1997 den 26 maj
Idag är det måndag. I skolan ser jag inte Micke mycket. Men av Jenny fick jag höra en super underbar sak. På discot var inte jag med. Micke letade efter mig och sa till Jenny: ser du Sandra O sej att jag älskar henne.
Nu älskar jag värkligen Micke. Efter skolan köpte jag och Jenny avskedspresent till Arsim. Han ska flytta till stan. Det var kulor och en vatten pistol.
--
1997 den 28 maj
Idag är det onsdag. Idag är jag 3:a till bussen och får en bra plats. Dörr platsen där bak näst bästa platsen. Vad jag tycker i alla fal. Nar 2:orna och 1:orna tänker jag: varför kommer dom för Markus E och Alex T. Och kom in nu för Danny Niklas L och Markus A.
--
1997 den 6 juni
Idag är det natskonal dagen. Vi är lediga från skolan. Ida och Sandra har sitt kalas på tropikcenter. Jag höl en majsorm och en tigerpyton och en liten sköldpadda. Sen klappade vi en krokodil och såg på en kötätandes padda och sköd-padd.
--
Skrivit ner allt ordagrant med den stavningen och särskrivningen jag använt i min gamla (dock inte äldsta) dagbok...

Kommentarer
Postat av: baby loonia

Vore kul om man oxå hade sparat en gammal dagbok, som man kan läsa igenom nu 100 år efter =)

2008-08-31 @ 16:30:55
URL: http://babyloonia.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Hejsan. Jag undrar bara om du är intresserad av den grå klänningen som du budade på i min förra auktion... för vinnaren har lämnat återbud..

2008-09-02 @ 18:29:11
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: EN TJEJ I STORSTAN

Vill du vara med eller känner du någon som vill ha en ny header ?

Kika isåfall in min blogg :)



/ En tjej i storstan

2008-09-04 @ 09:55:57
URL: http://jjennny.blogg.se/
Postat av: Andréa

Haha, man kan undra vad det var för helknäppa ord som jag sa under elevrådet ;)

2008-09-06 @ 21:21:21
URL: http://andreajacobsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0